środa, 18 września 2013

DIY - wianek z wrzosu

Kolejny post w kwiatowym klimacie. Tym razem chcę Wam pokazać moje ostatnie dzieło, czyli wianek z wrzosu. Myślałam, że wykonanie takiego wianka będzie trudniejsze i bardziej czasochłonne, ale było całkiem inaczej - powstał  w niecałą godzinkę.
Poniżej kilka wskazówek.


Potrzebne rzeczy:
  • Baza do wianka
  • Gałązki wrzosów
  • Drut florystyczny
  • Taśma rypsowa
  • Klej w pistolecie 

Przedstawię Wam mój sposób wykonania wianka z wrzosu:

1. Z gałązek wrzosu tworzymy kępki, a następnie przykładamy je do bazy i okręcamy mocno drutem florystycznym. 

2. Nie odcinamy go i powtarzamy czynność, aż do momentu wypełnienia całej podstawy. Gdy okręcicie jedną kępkę, możecie spokojnie odłożyć drut na bok, przygotować następną i kontynuować.

3. Na końcu ozdabiamy wianek kokardą. Ja zrobiłam ją z taśmy rypsowej, a następnie przymocowałam za pomocą kleju w pistolecie. Gotowe!

Minęło już kilka dni, a wianek nadal pięknie się prezentuje - nic się nie zmienił, nawet nie stracił koloru  - to niewątpliwie duża zaleta wrzosu.






Zgłaszam swój wianek do "Wiankowego Wyzwania" na blogu Addicted to crafts


Pozdrawiam M.

35 komentarzy:

  1. Super! Wczoraj wracając z Piły po drodze, chyba w Wałczu wstąpiłam do sklepu-hurtowni z dekoracjami i sztucznymi kwiatami , i zniczami ... i wyszłam z tego sklepu z taką właśnie bazą do wianka, ze słomy chyba za 2 zł :)
    Kupiłam to właśnie z myślą o takim wianku z wrzosów! Teraz juz wiem dokładnie jak zrobić taki wianek :))))))))))))))
    Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękny! Zgłoś go na wyzwanie wiankowe!
    http://addictedtocraftsblog.blogspot.com/2013/09/start-wiankowego-wyzwania.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurcze jaki on śliczny :)wrzos jest niesamowity, zawsze prezentuje się cudnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wrzos jest genialny, a Twój wianek wygląda świetnie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. OMG!Z nieśmiałością???
    Litości... Wianek miażdżący:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Juz od dawna korci mnie taki wianek. Chyba w końcu go zrobie :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Sliczny!!! Też lubię wrzos, ale jeszcze nie robiłam wrzosowego wianka:) Były różne, ale nie wrzosow:( chyba mnie skusiłaś:)Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękny <3 po prostu ideał jak dla mnie <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Woooow przepiękny :):):) Brak mi słów...i te kolory :) Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  10. przepiekny wianuszek. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękny :) Z nim szarość za oknem nie straszna.

    Pozdrawiam, El clavel

    OdpowiedzUsuń
  12. ale cuuuuuuuuudooooooo Ci wyszło:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Hm, czy wspominałam już jak lubię ten blog?

    OdpowiedzUsuń
  14. świetna dekoracja, szczegolnie ze wrzosy to kwiaty jesienne ;-)

    OdpowiedzUsuń
  15. dzięki dziewczyny za te wszystkie przemiłe słowa :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zaje.... :)) piękne kolorki i ta wstążeczka dopełniająca całości

    OdpowiedzUsuń
  17. Jest piękny, pomysł niby prosty, ale ja na niego bym nie wpadła!;)

    OdpowiedzUsuń
  18. piękny, muszę chyba w końcu stworzyć jakiś swój jesienny wianek :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękny jest! W pierwszej chwili myślałam, że to lawenda - hi hi- ale ze mnie ogrodniczka ;-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Prostota tego wianka ( mam na myśli użycie jednego głównego składnika) czyni go eleganckim i naturalnie pięknym. Cudowny kolor wrzosu i ten symetryczny kształt koła wystarczają za wszystkie zbędne dodatki. Piękny w swej subtelności.

    OdpowiedzUsuń
  21. śliczny wianuszek, marzy mi się podobny:)
    jest jednym z moich faworytów w wyzwaniu;)
    pozdrawiam serdecznie
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam wrzos. Ten wianek skradł moje serce. Zdolna bestia z Ciebie :)
    Powodzenia w wyzwaniu. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  23. Śliczny wianek! Jeden z moich faworytów ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. musi pięknie pachnieć :) przepiękny wianek

    OdpowiedzUsuń
  25. jest przepiękny, jak jesienią pojawia się wrzosy - na pewno sobie taki zrobię!

    OdpowiedzUsuń
  26. wspaniały! Uwielbiam wianki! Pięknie ubogacają wnętrze, a wisząc na drzwiach wejściowych zachęcają do wejścia :) Gdy w końcu dorobię się własnego kąta, będą nieodłącznym elementem wystroju :)

    OdpowiedzUsuń
  27. A skąd wzięłaś cięte wrzosy? :) Ścięłaś takie w doniczce czy można cięty kupić np. w hurtowni lub na giełdzie kwiatowej?

    OdpowiedzUsuń
  28. Uwielbiam takie świeże wianki! Ja właśnie chcę zrobić sobie taki wianek całoroczny ze sztucznych kwiatów żeby powiesić na ścianę! Już nawet znalazłam bardzo konkretną hurtownię internetową tutaj http://pm-m.pl/276-artykuly-florystyczne gdzie kupię sztuczne kwiaty, ale nie za bardzo mam pomysł z czego zrobić podstawę!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i zostawiony tu ślad :)