czwartek, 1 grudnia 2016

DIY - jak zrobić papierowe bombki

Bombki z papieru to jedna z moich ulubionych świątecznych dekoracji. Są niezwykle urocze, lekkie i łatwe do zrobienia. Na moim blogu pojawiła się już instrukcja wykonania podobnych bombek TUTAJ. Teraz  zmieniłam ich formę. Zwykłe koła zastąpiłam nieco bardziej ozdobnymi kształtami, a kolorowy papier ustąpił miejsca gładkiej fakturze. Uzupełnieniem jest brokat w dwóch odcieniach zieleni :)


Potrzebne rzeczy:

  • Papier ekologiczny 250 g (może być 170 g)
  • Szablon ze świątecznymi ornamentami - ja korzystałam z tego szablonu KLIK
  • Klej "na gorąco"
  • Brokat
  • Klej Magic, nożyczki, ołówek, sznurek, zszywacz 


Krok 1:


Na papierze rysujemy 9 bombek o wybranym kształcie. Wycinamy je.

Krok 2:



Każdą bombkę zginamy na pół. Następnie składamy je wszystkie razem i zszywamy.

Krok 3:



Teraz musimy użyć kleju "na gorąco". Na przemian sklejamy poszczególne płatki. Raz na górze, raz na dole. Tak jak na rysunkach powyżej. 

Krok 4:




Na brzegi nakładamy klej Magic (można zrobić to pędzelkiem), a następnie posypujemy je brokatem. 
Po wyschnięciu doklejamy sznurek.
Gotowe!








Pozdrawiam M.

12 komentarzy:

  1. Ale fajny pomysł, może zrobię takie do mojej biblioteki, będzie mi się milej pracowało :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna inspiracja. w tym roku tez myślałam o wykonaniu takich ozdób.
    Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Coś pięknego i niezwykle pomysłowego, jak zawsze zresztą u Ciebie;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Coś pięknego i niezwykle pomysłowego, jak zawsze zresztą u Ciebie;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale cudne i na zielono , bardzo mi się podoba ten pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super pomysł! Bombki wyglądają rewelacyjnie! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczną aranżację wykonałaś! Podziwiam rękodzieło :)
    Pozdrawiam, Marta

    OdpowiedzUsuń
  8. ProSciutkie a takie niesamowite :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Te bombki są świetne! Twój zeszłoroczny post podlinkowałam dzisiaj u siebie (http://www.creativelight.pl/24-swiateczne-diy/) mam nadzieję, że to nie problem. Jest tam czytelny link do Ciebie aby wszyscy mogli tu wrócić i wyczytać jak je zrobić bo według mnie na prawdę warto :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście, że nie :) bardzo mi miło :)
      pozdrawiam

      Usuń
  10. Takie dekoracje lubię najbardziej. Nawet ktoś bez specjalnego talentu do takich robótek poradzi sobie z wykonaniem takiej bombki. Dziękuję za inspirujący wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Genialne! - strasznie mi się podobają! :) Chyba muszę spróbować zrobić takie - tylko muszę sobie kupić brokat ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i zostawiony tu ślad :)