sobota, 10 grudnia 2016

DIY - 3 proste dekoracje świąteczne

Do świąt pozostały jeszcze tylko dwa tygodnie. Czas biegnie niesamowicie szybko, więc postarajmy się złapać każdą chwilę oczekiwania na te wyjątkowe dni roku. Dzisiaj pokażę Wam trzy dekoracje świąteczne, które udało mi się zrobić w ostatnich dniach.  Pierwsza z nich to czerwony garbus z choinką na dachu - na pewno dobrze znacie ten motyw :) Kolejne ozdoby to gwiazdki z gipsu oraz gałązki z czerwonymi kulkami wykonanymi z modeliny Fimo. Są to małe dodatki, które z powodzeniem mogą być uzupełnieniem nieco większych świątecznych kompozycji. 
A jak Wasze przygotowania do świąt?



1. Czerwony garbus z choinką na dachu

Aby zrobić tą uroczą dekorację należy zaopatrzyć się w mały samochodzik, nie musi być czerwony, może być każdy inny kolor :) choinkę i sznurek.

Moja choinka w oryginale była zielona, dlatego oprószyłam ją delikatnie śniegiem ze styropianu.

Choinkę przywiązujemy ozdobnym sznurkiem i to w sumie jest cała praca, którą musimy wykonać :)

Ja niestety nie mam na stanie kolejnego autka - ale myślę, że choinkę można zastąpić górą malutkich prezentów.





2. Gwiazdki z gipsu budowlanego

Pewnie wielu z Was ma w domu gips budowlany, bo często wykorzystujemy go do prac remontowych.

Jego zaletą jest to, że szybko schnie i nie musimy godzinami czekać na efekty naszej pracy. Moje gwiazdki były gotowe w kilka chwil.

Na ten pomysł wpadłam przy okazji porządków w kuchennej szufladzie, gdy w oczy wpadła mi ta silikonowa foremka na kostki lodu.

W misce rozrabiamy odrobinę gipsu z wodą, a gotową masę wlewamy do foremki - nie musimy jej niczym smarować, ponieważ po wyschnięciu gwiazdki świetnie z niej wyjdą.

Gdy gwiazdki będą suche, możemy pomalować je białą farbą akrylową.







3. Gałązki z czerwonymi owocami

Tutaj będziemy potrzebowali kilka gałązek. Ja wykorzystałam gałązki ligustru pospolitego.

Z modeliny Fimo formujemy sporą ilość czerwonych kuleczek. Mogą być różnej wielkości.
Wypiekamy je w piekarniku, a następnie doklejamy do gałązek (polecam klej polimerowy, który dobrze trzyma kulki i dość szybko schnie).






Pozdrawiam M.

17 komentarzy:

  1. Piękne ozdoby! Dodadzą uroku w każdym domu!
    http://aguniamojswiat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale ślicznie wyglądają <3 Dodają uroku :)




    https://sisterschannelfashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowne propozycje, garbus z choinką jest mega:)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja zakochałam się w czerwonych kuleczkach.Wyglądają tak realnie jak dopiero zerwane z parku czy lasu i ta czerwień...moja najulubieńsza😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Niezwykłe dekoracje i wykonanie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeju, te gałązki wyglądają przecudnie!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. garbusik z choinką ma w sobie to coś, że patrze, podziwiam i znów patrzę ...
    Młody ma na półce czerwonego maluszka ... i chyba go sobie pożyczę do świątecznych dekoracji...
    dzięki za inspirację!

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękne kadry. Garbusik przeuroczy a gwiazdeczki niezwykle romantyczne.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak słodka :D aż miło oglądać :D

    OdpowiedzUsuń
  10. fajne i proste pomysły, u mnie przygotowania pełną parą :D sporo pomysłów a tak mało czasu do świąt!

    OdpowiedzUsuń
  11. Pomysł z garbusem prosty ale bardzo efektywny :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeśli ktoś nie ma czasu na DIY dekoracje, to można wybrać tez gotowe propozycje. Jest wiele sklepów tego typu. Ze swojej strony polecam chociażby oferte https://dekoma.eu/pl/ - mam nadzieję, że i Ciebie zainteresuje.

    OdpowiedzUsuń
  13. Super inspiracje. Uwielbiam takie proste ale efektowne dekoracje świąteczne.

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam takie dekoracje! Ostatnio jestem na etapie urządzania wnętrz i nie brakuje mi dodatków, dekoracji itd. Zdecydowałam się nawet na zakup fototapety https://www.fototapety24.net/ do salonu.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i zostawiony tu ślad :)