wtorek, 5 lutego 2013

DIY - butelki + sznurek

Pewnie znacie sposób na ozdobienie butelek sznurkiem. Po raz pierwszy wykorzystałam tę metodę bodajże ponad 10 lat temu, kiedy zobaczyłam takie butelki u mojej cioci na półkach w kuchni - zapragnęłam mieć podobne. Patrząc na nie dzisiaj...uśmiecha mi się buzia. W ramach przypomnienia zrobiłam dwie nowe butelki.Wykorzystałam różne rodzaje sznurków - grubsze, cieńsze, woskowane i lniane. Kolorowa butelka stoi u mnie w pokoju, a ta niebieska latem na balkonie, aktualnie wypoczywa w szafce przed sezonem.

Potrzebne rzeczy:
  • Butelka
  • Klej (ja najbardziej lubię używać uniwersalnego kleju polimerowego - jest gęsty, przeźroczysty i dobrze trzyma)
  • Sznurki (woskowane, lniane itp.), włóczka, mulina.
  • Ewentualnie spray
Krok 1:


Jeśli chcecie możecie pomalować butelkę. Nadaje się do tego zarówno spray, jak i farby akrylowe.

Krok 2:



Na powierzchnię, którą będziecie oklejać trzeba nałożyć klej - nie za dużo bo będzie spływał z butelki i wypływał spod sznurków. Ja wykorzystałam kolorowe, woskowane sznurki o szerokości 1mm, 1,5mm oraz 2mm. Dodałam też nieco zwykłego lnianego sznurka. Gotowe!




Pozdrawiam M.

13 komentarzy:

  1. Proste i robi wrażenie!:) Myślę że jakby butelkę pomalować na biało i dać lniany sznurek [czy konopny?] to też będzie nieźle:)) ale na tle szarej ściany kolorowe koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wykorzystam Twoją myśl na białą butelkę i lniany sznurek :) przyda się na wiosnę ;)

      Usuń
  2. Oj tak u mnie gdzieś jest właśnie z konpnym sznurkiem ;) sama chciałam kiedyś coś takiego zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. fajne :) można by dodać też koronkę i pokombinować ze sznurkiem na koronce :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Sliczne sa. Na prawde mi sie podobaja! Sama ozdabiam butelki i chyba zgapie pomysl:D:D koziolekhobby.blogsot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale śliczne!!! Bomba pomysł i wykonanie ! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny pomysł, nie skomplikowany a ja nigdy czegoś takiego nie robiłam. Spróbuję:) Dziękuję za inspirację:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Podoba mi się estetyka wykonania tej butelki, dokładność, kolory. Jesteś najlepsza!

    OdpowiedzUsuń
  8. robi wrażenie:)
    ja już od dawna zabieram się za pomalowanie mojego zbioru przedziwnych kształtów butelek:) na razie tylko pomaluje potem może owinę sznurkiem:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Proste i ciekawie wygląda. Dodaje uroku pomieszczeniu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawie wygląda ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale świetne i pomysłowe. Coś czuję, że znajdę tutaj wiele ciekawych pomysłów do zrobienia własnych dodatków do mieszkania. ;) Tylko, żeby jeszcze troszkę czasu więcej znaleźć...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i zostawiony tu ślad :)