niedziela, 9 grudnia 2012

DIY - Dekoracje Świąteczne - choinka z mchu

Witam Was w tą mroźną i piękną niedzielę. Do świąt zostały dwa tygodnie, które zlecą w mgnieniu oka. Szkoda bo czas przygotowań oraz oczekiwania jest najlepszy ;) Dzisiaj pragnę Wam pokazać sposób na choinkę z mchu. Trzeba włożyć w to trochę pracy i czasu, głównie na etapie tworzenia kształtu i oklejania mchem. Najprzyjemniejszym momentem jest ozdabianie. Jak widzicie ja wykorzystałam suszone pomarańcze i cytryny, laski cynamonu, anyż, gwiazdki z masy solnej - pomalowane na złoto, a także taśmy z organzy. Odbiegając od tematu choinki, chciałam wspomnieć o milionach wspaniałych inspiracji, które możemy znaleźć w sieci, na stronach typu stylowi, pinterest, weheartit itp. Czy Was też tak wciąga oglądanie tych cudownych rzeczy? bo mnie strasznie ;) Jest tak mnóstwo pomysłów, które przypadły mi do gusty, a tak mało czasu żeby wszystkie zrealizować. W związku z tym, że post poświęcony jest choince, wybrałam dla Was kilka ciekawych choinkowych inspiracji. Zapraszam.

Potrzebne rzeczy:




  • Butelka
  • Gazety
  • Suchy mech
  • Klej (moim zdaniem najlepszy jest polimerowy, uniwersalny)
  • Nożyczki, taśma klejąca, klej w pistolecie
Ozdoby:
  • Laski cynamonu
  • Gwiazdki anyżu
  • Suszone pomarańcze, cytryny
  • Gwiazdki z masy solnej - pomalowałam je na złoto
  • Większa rattanowa gwiazdka
  • Taśmy z organzy - dobrze sprawdza się ta z drucikiem na brzegach
Krok1:



Oklejamy butelkę za pomocą gazet i taśmy klejącej. Nadajemy jej kształt choinki. Niestety trzeba zużyć dość sporą ilość gazet. Ja oprócz gazet wykorzystałam zwykłe, białe kartki papieru.  Czubek choinki zawsze robię z kartek zwiniętych w stożek. Spód choinki zaklejam taśmą (sama nie wiem jak brzmi jej profesjonalna nazwa, używa się jej do oklejania ścian podczas malowania).

Krok 2:




Gdy już stworzymy pożądany kształt, przechodzimy do oklejania go SUCHYM mchem. Najlepiej nanieść klej na większy fragment i obłożyć go mchem, lekko dociskając. Zostawiamy choinkę do wyschnięcia,  na kilka godzin lub cały dzień.

Krok 3:

W niektórych miejscach, przy pomocy przezroczystej nitki robię malutkie szczypanki.



Przyszła pora na ozdabianie naszego drzewka. Bardzo przydatny okazuje się tutaj szybkoschnący klej w pistolecie. Zaczynamy od przymocowania taśmy z organzy. Później doklejamy resztę ozdób. Na samym końcu dodajemy kokardkę oraz gwiazdkę na czubku.
Gotowe!




Choinkowe inspiracje prosto z sieci:
pinterest.com

pinterest.com

pinterest.com

pinterest.com

pinterest.com

pinterest.com

stylowi.pl

stylowi.pl

stylowi.pl
Pozdrawiam M.

21 komentarzy:

  1. Wow, that is really amazing post. I like original things. Perfect. Have a nice day.

    http://www.fashiondenis.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne te wszystkie ozdoby. Może którąś uda mi się zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękne propozycje a Twoje DIY jest rewelacyjne, bardzo mi się podoba!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczna choineczka i taka smakowita :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. ta choinka z mchu to istna bomba:)
    muszę zapamiętać sobie na przyszły rok:) koniecznie muszę sobie zrobić parę takich:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak, tego typu strony potrafią wciąąąąągać :) A choinka wygląda świetnie już z samym mchem! Kolejny świetny tutorial :)

    Pozdrawiam ze śniegiem za oknem (nareszcie!), El clavel

    OdpowiedzUsuń
  7. so cute and festive!
    http://www.asparklyhanger.blogspot.ro/

    OdpowiedzUsuń
  8. choinki prześliczne ;D pomysłowe ;D

    OdpowiedzUsuń
  9. piekna mam cos podobnego ale z szyszek i jest to moja najlepsza choinka jaka dotychczas mialam:P

    OdpowiedzUsuń
  10. no jest szał, fajnie wyszła ta choinka! jakoś latem jak będę w lesie to nazbieram mchu na przyszły rok - jak nie zapomnę;p w tym roku jeszcze nie wiem czy kupować choinkę czy poszaleć z cyprysikiem;p

    OdpowiedzUsuń
  11. Twoja jest cudowna, pięknie wykonana. Ja już nie mam czasu na takie cudo;)
    Zapraszam do mnie na rozdanie, do wygrania bransoletka ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zauroczyłam się Twoim blogiem. Można tu znaleźć super pomysły i piękne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  13. Udało mi się zrobić, dziękuję ślicznie za pomysł :* a mech przyklejałam taśmą dwustronną! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooo to dobry pomysł z tą taśmą dwustronną :)
      pozdrawiam

      Usuń
  14. świetny pomysł! choinka boska! pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. super:) Tylko mam jedno pytanie skąd wziąść suchy mech? pozdrawiam Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mech można kupić w sklepach florystycznych, kwiaciarniach lub przez internet, dobrą opcją jest również nazbieranie mchu samemu i wysuszenie go - wystarczy, że poleży w suchym, ciepłym miejscu przez tydzień :)
      pozdrawiam

      Usuń
  16. Ile gram mchu potrzeba na choinkę, bo na allegro jest na wagę sprzedawany

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że nie ważyłam wykorzystanego mchu...to zależy od wielkości choinki - myślę, że około 400-500 gram.
      Pozdrawiam :)

      Usuń

Dziękuję za poświęcony czas i zostawiony tu ślad :)