wtorek, 22 sierpnia 2017

DIY - jak zrobić doniczki ze sznurka

Jeśli macie w domu stare, niewykorzystane pojemniki bądź doniczki, które raczej straszą niż zdobią - ten pomysł na pewno Was zainteresuje. Myślę, że takie doniczki będą wyglądały dobrze zarówno w ogrodzie, na balkonie jak i w mieszkaniu. Wystarczy zaopatrzyć się w gruby jutowy sznurek i klej. Ja dodatkowo ozdobiłam doniczki zielonymi pasami farby. Zbliża się pora wrzosów - idealnie będą pasować do sznurkowych doniczek!


Potrzebne rzeczy:


  • stare pojemniki, doniczki itp.
  • sznurek jutowy np. o grubości 1 cm
  • klej "na gorąco" w pistolecie
  • farby akrylowe, pędzel


Krok 1:


Końcówkę sznura zabezpieczamy taśmą klejącą, aby się nie strzępiła. 

Krok 2:





Zaczynamy przyklejanie sznurka. Dokładnie owijamy całą doniczkę, nie pozostawiając szczelin - pamiętajcie, że klej szybko wysycha i później nie będzie można tego skorygować.
Nożykiem delikatnie usuwamy taśmę klejącą.

Krok 3:



Teraz malujemy pasy. Ja ułatwiłam sobie sprawę i okleiłam doniczkę taśmą malarską - odklejamy ją zaraz po skończeniu malowania. Nie czekamy aż farba wyschnie!
Gotowe!










Pozdrawiam M.

22 komentarze:

  1. Super - tak proste, a tak efektowne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł. Wyglądają naprawdę fajnie, pasy dodają im uroku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super pomysł! Na pewno wykorzystam, bo moje doniczki nie mają żadnego uroku... A tak prostym sposobem można nadać im nowego życia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam takie do ogrodu i fajnie się sprawdzaja ale nie malowałam Fajny pomysł z kolorami

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie to wszystko wygląda, doniczki rewelacja

    OdpowiedzUsuń
  6. Rewelacyjny efekt końcowy. Sama lubię wykorzystywać sznur, jak np. w ostatnim projekcie stolika z opony.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja zawsze mówię, że to są ekskluzywne doniczki :) Są wyjątkowe i nikt takich nie ma a coś co jest w serii limitowanej zawsze jest ekskluzywne.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeden z moich ulubionych pomysłów na użycie liny jutowej. Patent z doniczkami jest świetny, podobnie można się pobawić z wazonami, słoikami itp. Prosty sposób by nadać przedmiotom nowe życie i charakter.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pracowałem w firmie dla której produkcja elementów z tworzyw sztucznych była priorytetem. Byłem operatorem wtryskarki i nie raz tworzyliśmy tego typu elementy. Ważne aby dobrać wtedy odpowiedni granulat i tak naprawdę formę mamy gotową. Tylko malowanie i mamy piękną doniczkę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zależy jaki się chce efekt uzyskać ale można eksperymentować z grubością sznurka. Lina jutowa też się sprawdzi fajnie. Jest grubsza i z tego tytułu mniej klejenia. Ale to już kwestia rezultatu pożądanego. PS. Świetne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  11. Wow, wygląda to super! Jestem zwolenniczką DIY, uwielbiam robić coś z niczego :) Jest taka hurtownia kwiatów sztucznych w białym stoku, gdzie zaopatruję sie we wszystkie półprodukty i jak już usiądę do tworzenia to potrafię spędzić w pracowni cały dzień. Jutro spróbuję zrobić takie doniczki z Twojego pomysłu! Zainspirowałaś mnie :) Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  12. Generalnie to takie pomysły są super, jeśli ktoś chce tanim nakładem zrobić coś fajnego i dekoracyjnego do swojego wnętrza. Liny jutowe - super pomysł. Można oklejać donice, wazony, słoje. I zawsze na końcu efekt jest świetny.

    OdpowiedzUsuń
  13. Posiadanie ładnych donic w mieszkaniu urozmaica wystrój wnętrza, jest to ciekawy sposób na aranżację pomieszczeń czy balkonów.

    OdpowiedzUsuń
  14. Donice ze sznurka to bardzo dobry pomysł. Tymczasem mi zależało na odpowiednim oświetleniu ogrodu i kupiłem donice podświetlane https://monumo.pl/donice-podswietlane/ . Nic nie stoi na przeszkodzie, aby w ten unikalny sposób ozdobić również wnętrze biura, salonu fryzjerskiego i każdego innego lokalu usługowego. Takie donice, piękne za dnia, po zmroku tworzą wokół siebie magiczną, wprowadzającą w miły nastrój, poświatę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super donice, ja mam bardzo duże z https://duzedonice.pl planuję też przerobić stare mniejsze i wykorzystać sznurek.

      Usuń
  15. Ten patent na donice stosuję od lat - za każdym razem wychodzi super. Jednak nie da się zaprzeczyć, że lina jutowa daje świetne możliwości przy takim kreatywnym rękodziele. A sznur faktycznie można pomalować - tego dotąd nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Osobiście jestem entuzjastką lin jutowych, bo da się z nich dużo fajnych rzeczy zrobić. Oklejanie doniczek czy wazonów to jest evergreen w temacie DIY. Aczkolwiek nie tylko to, bo dywanik z takiej liny też da się łatwo i szybko zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  17. Dobry pomysł, podobne donice w sklepach internetowych kosztują krocie

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i zostawiony tu ślad :)