niedziela, 17 marca 2013

DIY - wielkanocne gniazdko

Przedstawiam Wam moją propozycję wielkanocnego gniazda, wykonanego z gałązek brzozy. Gniazdko robi się szybko i łatwo. Niestety nie znalazłam żadnych sprawdzonych sposobów na wykonanie gniazdka, dlatego wymyśliłam własną metodę. Gniazdko składa się z kilku połączonych ze sobą wianków o różnej wielkości.W środku można ułożyć dowolną kompozycję, dzięki czemu otrzymujemy ciekawą ozdobę na zbliżające się święta Wielkanocne. 
Poniżej instrukcja.


Potrzebne rzeczy:


  • Młode, miękkie gałązki brzozy - ja nawet ich nie zrywałam - ostatnio tak wieje, że mnóstwo gałązek leży pod drzewem :)
  • Nitka, sznurek bądź drucik florystyczny - do związania gałązek
  • Mech, porosty, gałązki barwinka, piórka, jajeczka itp.
  • Klej, nożyczki
 Krok 1:

Bierzemy kilka gałązek brzozy - od ilości zależy grubość wianka. Ważne jest to, aby gałązki były miękkie - wtedy na pewno nie będą się łamać i kruszyć.

Krok 2:






Z gałązek formujemy okrąg. Przy pomocy nitki związujemy całość. Owijamy nią wianek dookoła.
Musimy stworzyć kilka wianków. Każdy ma być nieco większy od poprzedniego. Tak, aby mogły się na sobie opierać. Jak widać na zdjęciu powyżej, najmniejszy wianek ma wewnątrz poprzeplatane gałązki - dzięki temu ze środka nic nie wypadnie.

Krok 3:



Teraz łączymy ze sobą wszystkie wianki przy pomocy kleju.

Krok 4:


Ozdabiamy nasze gniazdko. Gotowe!





Pozdrawiam M.

17 komentarzy:

  1. Śliczne :) Wystaw je za okno, a będziesz mieć lokatorów ;)

    Pozdrawiam, El clavel

    OdpowiedzUsuń
  2. Super!
    Muszę zrobić koniecznie takie gniazdo!
    Tylko teraz skąd te gałązki mam wziąć ? :))
    Dzięki za wspaniały pomysł!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak pięknej dekoracji jeszcze nie widziałam :) Idealne gniazdko :)
    Pozdrawiam ☼

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolejny rewelacyjny pomysł :) Zastanawiam się tylko skąd wezmę witki brzozowe :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacyjne na pewno spróbuję, naprawdę niesamowita ozdoba :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Sliczne i takie nieprzesadzone. Moze i ja sie skusze na wykonanie takiego gniazdka :) pozdrawiam cieplo! Ada

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękną zrobiłaś kompozycję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kurcze, robisz niesamowite rzeczy!:)

    OdpowiedzUsuń
  9. śliczne i takie naturalne, chyba się rozejrzę za gałązkami :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczne to gniazdko! ładniejszej ozdoby świątecznej jeszcze nie widziałam, zastanawiam się tylko czy ten mech nie będzie brzydko pachnieć ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie na pewno nie :) dla pewności można go trochę podsuszyć - mój mech jest wysuszony :)

      Usuń
  11. Urocze!
    Takie naturalne, bez przesady kolorów, takie jak lubię! Jest śliczne!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale bajeranckie! Świetny pomysł... o wykonaniu nie wspominając. ;D

    OdpowiedzUsuń
  13. chyba muszę się wybrać na spacer do lasu... z sekatorem ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i zostawiony tu ślad :)