niedziela, 22 kwietnia 2018

DIY - kolorowe breloki z drewnianych koralików i chwostów

Jak wiosna to i kolory! sami wiecie jak dużo radości wywołuje nagły wybuch zieleni i kwiatów :) ten pozytywny klimat przełożył się na chęć zrobienia czegoś bardzo bardzo kolorowego - a mianowicie na breloczki w kształcie laleczek, czy nie są urocze? a to z jaką łatwością można je wykonać  zachęca do tworzenia różnych wersji kolorystycznych. Kiedyś pokazywałam jak zrobić breloki z samych chwostów TUTAJ. Ogólnie bardzo spodobało mi się malowanie drewnianych koralików. Nie wiem czemu nigdy wcześniej tego nie robiłam. Poniżej szczegóły.
 Potrzebne rzeczy:


  • drewniane koraliki o różnych średnicach np. 0,8 cm; 2 cm, 2,5 cm
  • farby akrylowe
  • kolorowa mulina
  • karabińczyk, nożyczki, pędzelek, wykałaczka

Krok 1:


Za pomocą bardzo cienkiego pędzelka oraz wykałaczki na największym koraliku rysujemy twarz lalki. Ten nieco mniejszy malujemy np. w kropki, a najmniejszy cały na czarno.

Krok 2:








Teraz wykonujemy kolorowy frędzel. Powyżej widzicie jak wykonać go w prosty sposób. Wystarczy mulina, nożyczki i ewentualnie tasiemka.
Możecie również zajrzeć TUTAJ.

Krok 3:



Gdy farba na koralikach już wyschła, a frędzel jest gotowy przechodzimy do łączenia poszczególnych elementów. Wszystko nawlekamy na mulinę z chwosta. Na końcu przywiązujemy naszą lalkę do karabińczyka. Jeśli macie ochotę  możecie dodać kolorową tasiemkę lub dowolne elementy ozdobne. Gotowe!





Pozdrawiam M.

5 komentarzy:

  1. Pomysłowe i pięknie wykonane :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super! :) Mi przydałyby się takie frędzelki, fajnie wyglądałyby przyszyte do zwykłej torebki. Chociaż taki ozdoby w stylu boho kojarzą mi się bardziej z latem, niż zimą. Niestety mam dwie lewe ręce do takich przeróbek. Szczytem moim umiejętności było odcięcie frędzli z bluzki i przyszycie ich do jeansowej kurtki. Nawet ludziki z kasztanów nie wychodzą mi zbyt ładne. Chętnie bym kupiła taki gotowy breloczek :) Podziwiam za chęci w kompletowaniu wszystkich tych drobnych elementów, to wymaga samozaparcia.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i zostawiony tu ślad :)