czwartek, 14 grudnia 2017

DIY - laterenki z papieru w kształcie domków

Latarenki w kształcie domków z łatwością znajdziemy na sklepowych półkach. Jednak ja pokażę Wam sposób na wykonanie takich lampionów za grosze. Wystarczy nieco sztywniejszy papier w dowolnym kolorze, nożyk lub nożyczki do wycinania oraz gładka bibuła. 
Moją inspiracją były kamienice w Amsterdamie, które miałam okazję podziwiać w tym roku. Domki są z papieru, dlatego do środka polecam włożyć ledowe świeczki.

Potrzebne rzeczy:

  • sztywny papier - u mnie ekologiczny
  • nożyczki, nożyk
  • ołówek
  • prasowana bibuła lub inny transparentny papier
  • klej, biały pisak lub farbka

Krok 1:




 Rysujemy szablon naszego domku, a następnie przenosimy go na papier i wycinamy.

Krok 2:




 Drobne elementy wycinamy za pomocą nożyka. Krawędzie okien malujemy białym pisakiem lub farbką.

Krok 3:




 Z tyłu naszego domku naklejamy kawałek białej bibuły.

Krok 4:



 Następnie doklejamy boczne ścianki (kształt dowolny) oraz dodajemy pasek papieru pomiędzy nimi, tak aby się nie rozchodziły na boki. Gotowe!







 Pozdrawiam M.

7 komentarzy:

  1. Ty to masz cierpliwość kochana.Te wycinanie okienek musiałobyc bardzo pracochlonne.Aranzacja cudowna i te malenkie lampeczki...czad.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowny świateczny klimacik.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudne są! Sama się nosze od jakiegoś czasu z zrobieniem takich, tylko najpierw muszę zdobyć jakieś ledowe świeczki bo marzy mi się, żeby świeciły:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny pomysł na ozdoby świąteczne, wygląda nieziemsko. Wydaje się być to łatwe, ale wymaga na pewno precyzji i cierpliwości

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudo! Gdzie można kupić takie małe choinki i lampeczki? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Choinki kupiłam w sklepie Nanu-Nana, natomiast lampki w Paper Concept :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Piękne ��! Kilka lat temu sama takie robiłam, ale emocje wzięły górę i za blisko postawiłam świeczki (wtedy nie było lampek ledowych, a chyba i tych zwykłych nie miałam ��)...akurat odwiedziła mnie babcia...no i miałyśmy piękny pokaz świątecznych świateł ������. Na szczęście skończyło się na spalonych lampionach��. W tym roku chyba znów spróbuję ��.
    Buziaki��- Ania domowelove.com.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i zostawiony tu ślad :)