środa, 20 lipca 2016

Przepis na...orzeźwiającą lemoniadę z rabarbaru

W związku z faktem, iż  na każdym kroku widzę lemoniadę w przeróżnych odsłonach - nabrałam na nią tak wielkiej ochoty, że postanowiłam zrobić własną wersję tego modnego ostatnio napoju. Przeczytałam wiele przepisów i stworzyłam jeden odpowiadający moim gustom smakowym. Lemoniada wyszła naprawdę pyszna. Orzeźwiająca i nieco kwaskowata. Przepis sprawdzałam już kilka razy. Przygotowuje się ją szybko, jednak trzeba trochę poczekać aż wystygnie. Jeśli jeszcze jakimś cudem nie próbowaliście lemoniady z rabarbaru to polecam :)

Przepis na lemoniadę z rabarbaru 

Potrzebne składniki:
  • 60 dag rabarbaru
  • 1,5 litra wody
  • 3/4 szklanki cukru (to kwestia gustu, możecie dać więcej lub mniej)
  • 2-3 listki mięty
  • skórka z jednej cytryny
  • sok wyciśnięty z ćwiartki cytryny

Przygotowanie:

Rabarbar myjemy i kroimy w mniejsze kawałki.
Wrzucamy do garnka razem z pozostałymi składnikami. Zalewamy wodą.
Gdy lemoniada zacznie się gotować, ściszamy ogień i gotujemy jeszcze przez 5 min.
Zestawiamy z palnika i zostawiamy do wystygnięcia.

Całość przelewamy przez sito z drobnymi oczkami.

Do szklanki nalewamy 3/4 lemoniady, a resztę uzupełniamy wodą mineralną gazowaną. Możemy dorzucić kilka kostek lodu. 
 Pycha!



Pozdrawiam M.

7 komentarzy:

  1. Wygląda pysznie! Muszę spróbować

    silvervea.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Rabarbar rozrósł nam się niebotycznie , wiec na pewno śrubuję twojego przepisu. Wygląda niesamowicie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj to na pewno musi być pyszne :) Szkoda że nie porwałam mamie z ogródka rabarbaru - bo wiem co bym za chwile gotowała...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. naprawdę polecam :) lemoniada jest pyszna!
      pozdrawiam

      Usuń
  4. Wygląda zachęcająco i te kostki lodu z ziołami.

    OdpowiedzUsuń
  5. piękny intensywny kolor! Ale narobiłaś mi smaka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Omnomnom... Nic tylko biec po rabarbar! Na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i zostawiony tu ślad :)