sobota, 5 marca 2016

Wielkanocny mix

Za trzy tygodnie Wielkanoc, więc najwyższy czas wprowadzić kilka tematycznych dekoracji do naszych mieszkań. Oto pisanki w nieco inny sposób, czyli mój wielkanocny mix. Chciałam, aby każde jajko było z innej bajki.  Starałam się pomieszać, zmieszać, zmiksować różne faktury i kolory - pozostając jednak w klimacie barw ziemi. Jajka farbowałam w jagodach oraz kurkumie. Żałuję, że nie miałam przepiórczych jaj  - idealnie by tu pasowały. 
Poniżej szczegóły.




Jajko ceramiczne pochodzi ze sklepu Tiger. 

Drewniane jajko okleiłam taśmą malarską (może być washi) i pomalowałam złotą pastą pozłotniczą.


Pierwsze lekko niebieskie jajko zamoczyłam na kilka minut w garnku z gotowanymi jagodami (dwie szklanki wody plus spora garść jagód). Jajko było zawinięte w pończochę, a do środka dorzuciłam trochę ziarenek kaszy jęczmiennej - dzięki czemu widać nieco białych plamek. 

Jajko w środku gotowałam w wodzie z kurkumą, dość długo - dlatego ma intensywny kolor. 

Ostatnie jajko to mieszanka kurkumy i jagód. 



Duże styropianowe jajko (9 cm) okręciłam sznurkiem, dobrze sprawdzi się tutaj klej polimerowy lub Magic. 




Do ozdobienia zwykłego białego jajka użyłam stempli i czarnego tuszu.

Ciemne granatowe jajko to efekt gotowania w wywarze z jagód.

Natomiast jajko zielone powstało poprzez bardzo krótkie gotowanie w wodzie z kurkumą, a następnie również krótkie moczenie w wywarze z jagód.  Na końcu dodałam kilka brązowych plamek.




Na drewnianym jajku naszkicowałam wzór litery, a następnie bardzo cienkim pędzelkiem wypełniłam środek złotą pastą pozłotniczą. 


Pozdrawiam M.

17 komentarzy:

  1. musze sie przekonać do miksu kolorystycznego:) bo jak na razie u nie muszą występowac max dwa kolory no może trzy:) u Ciebie świetnie wesoło wiosennie....kurcze kilka godzin temu oglądałąm to ceramiczne jajo z kazdej strony myślałam i myślałam i nie kupiłam:( a szkoda:(

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurczę, niby mix, niby każde inne... A jednak wszystkie tworzą wspaniałą całość! Muszę wykorzystać ten pomysł. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ceramiczne jest najpiekniejsze i najlepsze - takie błyszczące i rozkoszne!!! pewnie w ręce świetnie się układa !

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajne połączenie różnych sposobów i kolorków

    OdpowiedzUsuń
  5. Niesamowite wyczucie łączenia kolorów i elementów dekoracji!
    Chylę czoła!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jest Boskie ! Mój blog Ma i Bla przy okazji zapraszam do siebie na CANDY :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne są wszystkie! Ale najbardziej podoba mi się to z złotym i stempelki.
    U mnie w tym roku postawiłam na srebrne akcenty i na naturalne jajka. Ale nie wykluczam że nie je jakoś jeszcze udekoruje. Właśnie zakupiłam nowy zestaw literek stempli więc może to pojawi się na moich wielkanocnych jajkach za niedługo :D
    Pozdrawiam i zapraszam również do mnie na nowy post :
    www.homemade-stories.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń
  8. Ależ cholernie mi się podobają.Kolory są naprawdę cudowne.Zresztą moje ulubione;) Jestem też pod wrażeniem precyzji wykonania złotej literki E na drewnianym jaju.Gdybyś nie pokazała szkicu to myslała bym że to naklejka.Wybacz ale chyba coś od Ciebie odgapię bo bardzo mi się podoba.Dzięki za inspiracje.

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepięknie wyglądają. :) Ze sznurka kiedyś robiłam jajeczka ale nie wiedziałam, że takie cudo może wyjść dzięki kurkumie z dodatkiem jagód.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. a gdzie można dorwać takie piękne stempelki? To happy easter jest świetne! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie pamiętam gdzie kupiłam swój zestaw, ale znalazłam takie na stronie scrappasja.pl :)
      pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  11. Piękne pisanki! Nie potrafię nawet wybrać, które najładniejsze ale myślę, że to dlatego, że ta cała kompozycja: jajka i detale do nich dobrane, idealnie się zgrały-nic dodać nic ująć.Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne wszystkie i stylowe właśnie mam styropianowe jajo owinę dzięki! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i zostawiony tu ślad :)