sobota, 6 lutego 2016

DIY - walentynkowe kartki

Wielbicielom ręcznie wykonywanych upominków proponuję minimalistyczne kartki, idealne na zbliżające się Walentynki. Wszystkie prezentowane przeze mnie wersje są szybkie i proste do zrobienia. Myślę, że więcej czasu zajmie wypełnienie wnętrza kartek - miłosny wierszyk? hmm... a może twórczość własna? Takie kartki na pewno wzbudzą więcej emocji niż te zwykłe kupione w sklepie :) Zachęcam do działania!


Potrzebne rzeczy:

  • Gotowa baza do tworzenia kartek lub blok techniczny
  • Dwustronny papier
  • Farby akwarelowe
  • Piankowe serduszka 
  • Stemple w kształcie serc, stemple litery + tusz
  • Klej Magic, ołówek, nożyczki, taśma washi

Tak naprawdę przygotowałam trzy wersje kartek. Pierwsza to kartki ozdobione farbami akwarelowymi, druga to kartki ozdobione stemplami, a trzecia to kartki z wykorzystaniem ozdobnego papieru i naklejek w kształcie serc.


Kartki akwarelowe:



Zaczynamy od przygotowania miejsca pracy. Zawsze warto zabezpieczyć przestrzeń wokół kartki. Ja wykorzystałam foliową koszulkę, a między kartki włożyłam folię aluminiową - wnętrze pozostanie czyste.



Przed malowaniem bardzo delikatnie zwilżamy kartę wodą  - w sumie same farby muszą być mocno rozwodnione. Następnie przystępujemy do nakładania farb. Jak widzicie na zdjęciu powyżej - chciałam uzyskać efekt ombre.






Tutaj efekt uzyskany poprzez wykorzystanie taśmy washi.

Gdy kartki wyschną mogą być nieco pokarbowane - wystarczy je wyprasować żelazkiem (przez papier pergaminowy lub czystą kartkę papieru).

Kartki ozdabiamy literkami - wyglądają trochę jak te z maszyny do pisania.




Kartki z wykorzystaniem sercowych stempli:




Na białej kartce, cienkopisem wykonujemy dowolny napis (uff tak tak... kiepsko wychodzą mi takie napisy), a następnie ozdabiamy kartkę stempelkami.

Kartki z dwustronnego papieru:



Z papieru wycinamy kartkę o dowolnym formacie. Zginamy ją na pół.




Do środka wklejamy zwykłą, białą kartkę, a na zewnętrznej stronie naklejamy serce.

Ostatnim etapem jest wypełnienie kartek miłymi słowami i podarowanie ich bliskim osobom. Myślę, że takie kartki można podarować nawet przyjaciołom, a nie tylko ukochanemu - w końcu to bardzo uroczy gest.







 Pozdrawiam M.

15 komentarzy:

  1. jakie cacane i to od serducha! <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Proste w zrobieniu a jakie efektowne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. genialne:) istne cudo:) w tym roku chyba tez muszę sama coś stworzyć...zawsze kupowałam gotowe z jakimś ciekawym rysunkowym obrazkiem ale w tym roku zrobie coś sama:) lubię tak zrobić po prostu na pamiątke:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Te kartki są tak genialne! Muszę wreszcie wykorzystać akwarele, bo dają genialny efekt. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Efekt po prostu bajeczny! :D Piękne miłosne kartki ; )

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne! Super! Chcę takie zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajne i kreatywne kartki! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne pomysły, nie widziałam jeszcze takich DIY
    Zapraszam do siebie: http://worldbyjulie.blogspot.com
    Nie chodzi mi o obs za obs. Jak ci się spodoba to zaobserwuj.

    OdpowiedzUsuń
  9. Mała rzecz, a cieszy :) urocze

    OdpowiedzUsuń
  10. Jejku, ale super! Wyglądają bardzo profesjonalnie i jakby były wydrukowane! Bardzo przydatne rady :) Zapraszam do mnie diybyjoanna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Te kartki są wszystkie tak genialne!
    Pozdrawia - Sylwia

    OdpowiedzUsuń
  12. te kartki są super, juz dzieci robią

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i zostawiony tu ślad :)