wtorek, 8 października 2013

DIY - papierowe dynie

Chciałabym Wam pokazać jak w prosty sposób stworzyć dynie z papierowych rozetek. Niestety nie miałam pod ręką kolorowego papieru, dlatego wykorzystałam zwykły papier do drukarki, a następnie pomalowałam go sprayem. Moje rozetki są małe, więc zrobiłam je z dwóch części. Jeśli chcecie, żeby były pełniejsze możecie posklejać cztery elementy. Myślę, że bardzo ładnie będą wyglądały dynie zrobione ze starych gazet, książek bądź papierów ozdobnych.
Ten post jest początkiem mojego dyniowego tygodnia - będzie pomarańczowo ;)


Potrzebne rzeczy:
  • Papier
  • Klej 
  • Klej w pistolecie
  • Papier pakowy
  • Bibuła
  • Spray
  • Nożyczki

Krok 1:



Wycinamy z kartki papieru dwa paski. Ich szerokość będzie odpowiadała średnicy rozetki. Jeśli paski wyjdą Wam krzywo możecie później wyrównać je nożyczkami.

Krok 2:

Paski składamy w harmonijkę. Następnie każdą harmonijkę zginamy na pół i sklejamy po środku. Sklejamy boki powstałych elementów. Rozetka gotowa. Musimy stworzyć kilka rozetek o różnych średnicach - tak, aby nadać kształt naszej dyni.

 Krok 3:



Teraz robimy poszczególne dodatki. Liście wycinamy z bibuły. Z pasków papieru pakowego robimy ogonki (ja zwinęłam pasek w rulonik i nadałam mu kształt, lekko ugniatając).
Z bibuły wycinamy cienkie paski 5mm. Skręcamy je palcami. Nawijamy na ołówek lub długopis. Wąsy dyni gotowe.

Krok 4:


Moje rozetki musiałam pomalować sprayem. Jeśli macie kolorowy papier to ten etap odpada.

Następnie sklejamy poszczególne elementy (Ja użyłam kleju w pistolecie) Doklejamy ogonek, liście i wąsy.
Dynia gotowa!






Pozdrawiam M.

14 komentarzy:

  1. Super! Muszę podrzucić ten pomysł siostrze, ona szaleje na punkcie halloween :)

    OdpowiedzUsuń
  2. są cudowne! ledwo stałam się czytelniczką Waszego bloga, a już go uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepieknie wyszły te dynie, bardzo ciekawy projekt, niezwykle pomysłowy i wizualnie atrakcyjny

    OdpowiedzUsuń
  4. Oooooo, moja młoda jest na etapie harmonijek, toż to można zrobić i dynie i jabłka i gruszki, a pewnie i ogórki;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie to pomysłowe :) i wykonane jak zwykle świetne :) idealne jako halloweenowa ozdoba

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają super !! Świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudo! Śliczna dekoracja i jaka prosta do wykonania. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Rewelacyjne! Uwielbiamy Twoje DIY :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i zostawiony tu ślad :)