środa, 17 kwietnia 2013

DIY - Odbarwianie jeansów

Cześć wszystkim!  Myślę, że na pewno kiedyś, komuś, gdzieś...przyda się przepis na odbarwianie jeansów. Ja rozjaśniłam swoje ulubione, ale i niestety stare, przetarte na kolanach spodnie. Serce nie pozwalało mi się z nimi rozstać, a teraz przeżywają swoją drugą młodość. Poniżej możecie zapoznać się ze szczegółową recepturą ;)



Potrzebne rzeczy:

 
  • Ace lub inny wybielacz
  • Gumowe rękawiczki
  • Gorąca woda
Przepis:

Do miski wlewamy wybielacz. Gotujemy wodę. Wrzącą, gorącą (podobno lepiej działa) wlewamy do miski. Tyle samo wody co wybielacza.

 Np. 2 litry Ace + 2 litry gorącej wody.

Spodnie zanurzamy delikatnie i powoli, tak aby się nie pochlapać - pamiętajmy, że to niezbyt przyjazna dla zdrowia substancja. Jeśli odpryśnie nam na ubrania, pojawią się białe plamy, nie do usunięcia.

Spodnie najlepiej zostawić w misce - co jakiś czas zaglądać, przemieszać, pokręcić, wtedy będziemy mieć pewność, że wszystko równo się odbarwi.

Jeśli poziom odbarwienia jest satysfakcjonujący - wyciągamy spodnie i płuczemy kilka razy w czystej wodzie. Wrzucamy do pralki.

Moje spodnie musiałam moczyć około 45min. 

Przed:


Po:



Pozdrawiam M.

31 komentarzy:

  1. Jednym słowem wkładasz do miski stare spodnie i wyciągasz "nowe" :D Jak zwykle super!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. przepraszam,ale 3 lata w klasie humanistycznej i zboczenie językowe nie pozwala mi nie poprawić. PŁUCZEMY a nie tak jak jest teraz.

    Spodnie są boskie!:) uwielbiam taki efekt i sama stosuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o dzięki nawet nie zdawałam sobie sprawy, że to błąd ;)

      Usuń
  3. teraz wyglądają na nowe :) Z ACE trzeba bardzo uważać, nienawidzę tego duszącego zapachu :/

    Pozdrawiam serdecznie, El clavel

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nie wiedziałam, że Ace jeszcze można gdzieś kupić O_o ale wybielanie spodni jest warte polecenia:)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Ładny kolorek wyszedł :) Ja odbarwiałam tak krótkie spodenki domestosem i tez fajnie wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super sprawa z tym odbarwianiem, można kombinować na różne sposoby i ze starych jeansów zrobić nowe, modne spodnie ;) sama myślę żeby się zabrać za DIY niestety nie mam w szafie spodni które by się nadawały ale wybieram się na ciucholandy więc jak coś uda mi się znaleźć wykorzystam pomysł ;) Ja chciałam sobie zrobić szorty na lato :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam jeansy i ratuję każdą parę jak "się kończy". Ostatni raz jak odbarwiałam spodnie, wyszły mi paskudne plamy, Tobie wyszło to idealnie. Fajny kolorek "nowych" spodni :)
    Pozdrawiam ☼ cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  8. Super sposób, łatwy. A można spróbować odbarwić spodnie tylko w kawałku, żeby wyszedł efekt ombre? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że można spróbować :) powinno wyjść ombre :)

      Usuń
  9. Ale Ci piękny kolorek wyszedł, żadnych plam, zacieków, super!

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajne takie marmurkowe wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ładnie wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Można spodnie zagiąć, żeby sie zmiescily do miski, czy lepiej na plasko włożyć? Bo czytałam, ze jak się je zegnie, to się nierówno wybarwią i będą plamy :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przed odbarwianiem tych spodni miałam podobne obawy, jednak ciężko jest ułożyć spodnie na płasko w misce :) Proponuję ułożyć je w miarę możliwości równo, np. tylnymi kieszeniami do dołu, tak jak na drugim zdjęciu, lekko zaginając nogawki - najważniejsze jest to, aby co jakiś czas obracać spodnie - wybielacz musi dotrzeć do każdego miejsca. Mam nadzieję, że choć trochę pomogłam :)
      pozdrawiam

      Usuń
  13. ja mam spodnie w kropki, i chciałabym je odbarwic tak, żeby byly jednolite, da się to zrobić?

    OdpowiedzUsuń
  14. ja mam dżinsy w kropki, i chciałabym je odbarwic tak, żeby byly jednolite, da się to zrobić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przyznam, że jeszcze nie próbowałam odbarwiana na takich spodniach...mam przeczucie, że kropki mogą zostać, ale będą się mniej rzucały w oczy :) jeśli zdecydujesz się zaryzykować - napisz jak wyszło :)
      pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  15. ja właśnie na przepisnaszycie też też teraz o takim wybielaniu czytałam i strasznie chodzi mi to po głowie ale boję się że coś zepsuję :D może lepiej przetestować najpierw na jakichś nawet tanich spodniach kupionych na szybko żeby sobie tych co porządniejszych nie zniszczyć... czy nie ma takich obaw? generalnie teraz może aż tak nie ale na wiosnę wiadomo, ze takie jaśniejsze spodnie się przydają a mam parę par którym taka renowacja na pewno by się przysłużyła

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze istnieje jakieś ryzyko. Jednak ja już kilka razy wybielałam ubrania i nic złego się nie stało :)Myślę, że z jeansami nie ma obaw, trzeba tylko kontrolować stopień odbarwiania, tak żeby nie przegapić pożądanego efektu.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  16. Genialnie, zazwyczaj wszyscy piszą o farbowaniu. A ja z pytaniem...kupiłam jegginsy, są idealne w kroju i naprawdę małe, a ja zawsze mam problem ze znalezieniem spodni na 80 cm w biodrach.Ale do rzeczy: krój super, kolor ciemny ale niestety mają dużo, moim zdaniem za dużo takich jaśniejszych miejsc, to nie wytarcia, tylko niby przetarcia,ale to tylko jasniejszy kolor. A ja chciałabym żeby były jednolite, bo tylko takie mogę nosić do pracy. Są dość ciemne i tak myślę, że nawet jak je pofarbuje to nadal te jasniejsze miejsca będą widoczne. Więc wymysliłam,żeby je najpierw rozjaśnić.... a potem ufarbowac? Masz jakieś rady, spostrzeżenia? Ryzykować? Plis doradź!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to prawda jaśniejsze miejsca będą nadal widoczne po odbarwieniu...chociaż efekt może być różny :) na Twoim miejscu spróbowałabym rozjaśnić i zobaczyć jaki będzie efekt, a później ewentualnie kombinować - bo przyznam, że jeszcze nie farbowałam wcześniej rozjaśnianych spodni...
      podziel się efektami rozjaśniania to zobaczymy co dalej z tym zrobić :)
      pozdrawiam

      Usuń
  17. Jak wybielić dżinsy tak, by powstały na nich regularne wzory (gwiazdki, paski, serduszka, kropki itp.)? Czy można na czas wybielania przykleić do nich kształty wycięte z folii? A może z czegoś innego?

    OdpowiedzUsuń
  18. Fajny sposób na nowe jeansy. Nie próbowałam nigdy, ale mam jedne co mało chodzę bo rzeczywiście korol mi nie przypada do gustu i chyba spróbuję. A czy oprócz jeansów lubicie np. chodzić w takich kombinezonach https://fashionpolska.pl/kombinezony-damskie ?

    OdpowiedzUsuń
  19. Przydatne rzeczy - wlasnie mam zamiar to przetestować. Dzięki 😊

    OdpowiedzUsuń
  20. Przetestowane, efekt fajny, są jeszcze niebieskie plamy, ale wygląda, jakby tak miało być. Jedyny problem to zapach po takim zabiegu, prałem spodnie 3 razy, zanim udało mi się go pozbyć.
    Użyłem dużej ilości, ciepłej prawie gorącej wody i litr wybielacza, trzymałem godzinę, trzeba pamiętać, że mokre spodnie wydają się ciemniejsze niż po wysuszeniu. Pozdro

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślisz, że to ace nie spali elastanu w jeansach?

      Usuń

Dziękuję za poświęcony czas i zostawiony tu ślad :)