sobota, 20 października 2012

Sezonowe DIY - Halloween - Dynie ze starych książek

Halloween co prawda nie jest naszą polską tradycją, ale dla mnie stanowi świetną okazję do robienia różnych ozdóbek, związanych ze specyficzną atmosferą panującą w tym czasie. W związku z tym, postanowiłam przygotować dla Was kilka tutoriali nawiązujących do Halloween i jesiennego klimatu, które będę zamieszczać na blogu w ciągu najbliższego tygodnia. Jako, że jestem dużym dzieckiem jest to dla mnie wielka frajda.

Dzisiaj instrukcja wykonania dyni ze starej książki. 
 W zeszłym roku spotkałam się z ciekawym pomysłem wykonania dyni z książki. Przyznam szczerze, że ta idea wyjątkowo przypadła mi do gustu (na strychu mam nieprzydatne książki i ćwiczeniówki z czasów podstawówki heh - zbieractwo), dlatego poniżej przedstawiam Wam swoją wersję.

 Potrzebne rzeczy:
  • książka - najlepiej stara i niepotrzebna. Ja używałam tych sklejanych
  • farby lub spray do pomalowania
  • klej w pistolecie - polecam bo szybko zastyga
  • patyczek
  • nożyczki (nożyk do tapet)
Krok 1:


Na złożonej kartce rysujemy szablon dyni - dzięki temu będzie symetryczna, wycinamy.

Krok 2:


 Odrywamy okładkę - pamiętamy, aby nie rozerwać grzbietu książki - to warunek podstawowy do tego, żeby dynia nabrała później kształtu. Przykładamy nasz szablon do książki. Odrysowujemy. Zbieramy kilka stron razem np.10 i wycinamy (przy większych ilościach może być ciężko). Jeśli przy grzbiecie macie problemy z wycięciem, pomóżcie sobie nożykiem. Postępujemy tak, aż do ostatniej strony :)

 Krok 3:

pierwszą i ostatnia stronę również sklejamy.
 Po zakończeniu wycinania, na grzbiet nanosimy klej, dużo kleju - musi się mocno trzymać. Dociskamy, przytrzymujemy i gotowe.

 Krok 4:
w miejscu czerwonej linii nanosimy klej (nie za dużo) i lekko dociskamy strony.

po sklejeniu
 Jak sami zauważycie w niektórych miejscach stron jest zbyt wiele, w niektórych za mało. Dlatego należy nadać dyni kształt. Wykorzystamy do tego celu klej. Nanosimy go TAK JAK NA ZDJĘCIU POWYŻEJ - WEWNĄTRZ KARTEK - nie róbcie tego przy samych brzegach, bo kiepsko to później wygląda. Powtarzacie to, aż do momentu uzyskania satysfakcjonującego efektu.

Krok 5:

Dynię możemy pomalować np. zwykłymi farbkami albo sprayem. Na górze przyklejamy patyczek, przewiązujemy go wstążką, rafią bądź czym tylko chcemy i gotowe!



Miłej zabawy ;)

Pozdrawiam M.

6 komentarzy:

  1. Super pomysł. Na pewno skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale genialne !!!! świetnie Ci wyszło jak zwykle jestem pod wrażeniem całego postu robótkowego i efektu końcowego! Ja tam Halloween uwielbiam !! Dynię na pewno sobie sprawię! :) P.S.Szkoda,że to nie nasze święto przebieranie straszenie chodzenie od domu do domu po słodkości-extra by było :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Jesteś wielka, to jest pomysł który wdrożę w życie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Adorable pumpkin made with book pages!!! My G+ for you!
    xoxo

    OdpowiedzUsuń
  5. what a sweet post! really adorable :) i love halloween! kisses*


    http://coral-charm-style.blogspot.pt/
    https://www.facebook.com/coralcharm.blog

    OdpowiedzUsuń
  6. masz genialne pomysły ;) świetna "dynia"

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i zostawiony tu ślad :)